vrijdag 13 januari 2012

Terug in Mendoza

We zijn weer terug in Mendoza. Gisteren zaten we nog in het hoge kamp. Jasper, André en Martine zijn toen nog naar de graat gelopen die naar de top gaat. (Deze graat begint op de 5200 m en biedt uitzicht op de Aconcagua.)

De rest is alvast afgedaald. Na een tussenstop wilde Jan zijn (heel zware) rugzak weer opdoen, maar door de zwaarte van de rugzak verloor hij zijn evenwicht en viel twee meter naar beneden. Gelukkig is het goed afgelopen en heeft hij alleen last van een pijnlijk en bont lijf.
Vanochtend zijn we bij de refugio opgepikt door het busje, dat ons weer naar het hotel in Mendoza bracht.

Luxe kamers met airco en natuurlijk weer het zwembad. Deze keer maar voor 1 nachtje.

Morgen, zaterdag 14 januari, vertrekken we ’s middags om 15.00 uur naar Penitentes, aan de voet van de Aconcagua. Vandaag regelen we onze klimpermit (zie de twee foto's hierboven) en doen we nog wat inkopen. Eigenlijk zijn we allemaal wel superfit. André loopt trouwens als een kievit; moeiteloos.

1. Gaaf te lezen dat Jasper, André en Martine toch nog naar de graat zijn gelopen en de Aconcaqua gezien hebben. Wel erg naar te lezen dat Jan behoorlijk gevallen is, wij wensen hem beterschap en hopen dat het klimmen nog wel gaat lukken. Mannen, geniet even van de luxe van het hotel met zwembad en succes met de beklimming. We denken aan jullie!! En André, we vertrouwen erop dat je als een kievit blijft lopen hè! Groetjes uit Hattem en Twello